Sådan træner du fodbold og andre sportsgrene på en sikker måde

Når studerende-atleter i hele Michigan begynder at træne i næste uge, spekulerer du måske på, hvordan du kan sørge for, at alle er sikre. Der er nogle ting, du skal huske på, når du træner fodbold eller andre sportsgrene. Træning med fuld kontakt er begrænset til 30 minutter pr. gruppe hver dag, og vandflasker skal efterlades hjemme under træningen. Nedenfor finder du nogle nyttige tips til sikker træning. Disse tips skal hjælpe dig med at undgå skader på banen -og holde dig og dine holdkammerater i sikkerhed.

Uge 1 af træning fodbold og andre sportsgrene

I den første uge af  træningen vil trænerne bruge denne tid til at introducere nye filosofier og teknikker. For eksempel vil de offensive og defensive linjer øve run blocking. LB's og DB's kan øve sig i at aflevere. Og quarterbacks vil arbejde med deres linemen på en afleveringsøvelse. Målet med disse øvelser er at simulere spilsituationer så meget som muligt. Trænerne vil starte øvelserne i halv hastighed og øge intensiteten i løbet af ugen.

Øvelser med fuld kontakt er begrænset til 30 minutter pr. dag pr. gruppe.
NFHS og statsforeninger vedtager specifikke retningslinjer for at begrænse den tid, som fodboldspillere må træne med fuld kontakt. De anbefaler ikke mere end to træninger med fuld kontakt om ugen eller 60 minutter pr. træning. De foreslår også, at fuldkontakttræning bør begrænses til en eller to dage om ugen og afholdes på forskudte tidspunkter i løbet af sæsonen.

NFHS's anbefalinger for fuldkontakttræning i gymnasier svarer til anbefalingerne for andre sportsgrene. Pac-12 har i mellemtiden vedtaget en lignende politik, der begrænser fuldkontakttræning til 30 minutter pr. dag pr. gruppe. Pac-12 har også begrænset fuldkontakttræning i college-sport til to dage om ugen, men ingen andre store college-fodboldkonferencer har fulgt trop. Begrænsningerne er blevet vedtaget formelt eller uformelt af de enkelte fodboldprogrammer.

Trøjer er påkrævet til træning

Hvis du planlægger at købe en trøje til en ung spiller, skal du sørge for, at den passer korrekt. Den bør ikke være for stram eller have for meget ekstra materiale. For at finde den bedste pasform kan du lade dit barn prøve et par forskellige trøjestørrelser og løfte armene for at se, hvor langt de kan bevæge sig. Hvis de sidder for stramt, vil de ikke være komfortable under træningen.

Når du vælger en træningstrøje, skal du overveje, hvad træneren gerne vil have, at du skal have på. I ungdomsfodbold ønsker træneren måske, at I skal bære identiske træningstrøjer, eller måske ønsker han endda at dele holdet op i to forskellige farver. I dette tilfælde skal du sørge for, at du har lavet aftaler med træneren på forhånd. Hvis ikke, skal du finde en anden mulighed. Måske kan du finde en, der er mere overkommelig. Når du har fundet den rigtige til dit barn, kan du gå i gang med at bestille dem, du har brug for til de første par træninger.

Vandflasker er ikke tilladt under træningen

Fodboldspillere rejser ofte med vandflasker i deres kufferter. Problemet med disse flasker er, at vandet kan løbe ud på tøj og sko, så de skal have et låg, der kan låses. En vandflaske skal også være slank og have en ventil, der kan låses. Formen skal også være slank for at mindske spild. Den skal nemt kunne smides ud efter brug, og spillerne skal altid være opmærksomme på vandet i deres flasker.

Desuden bærer mange fodboldspillere hjelme og kan have svært ved at drikke vand uden et sugerør. Vandflasker med sugerør eller sprayflasker kan hjælpe dem med at holde sig hydreret under træningen. Sørg for, at vandflaskerne er tydeligt mærket med spillerens navn og nummer. Et andet problem med vandflasker under træning er, at mange ser ens ud. Det er bedst at mærke din flaske med spillerens navn for at undgå forvirring. Endelig er det ikke nødvendigt med skulderpuder til den første træning. De fleste atleter er ikke klar over, at de skal medbringe dem til hver træning.

Konsekvenserne af politikændringer for træningsfodbold og andre sportsgrene

Mange stater har indført politikker, der begrænser fuldkontakttræning i forsæsonen. Disse politikker er blevet udformet efter varmeakklimatiseringsskemaer. I Illinois må spillerne kun træne med hjelm på de første to dage, derefter skulderpuder de næste tre dage og fuld beskyttelsesbeklædning den sidste dag. Lignende politikker er blevet vedtaget i Minnesota, Alabama og Kansas. Målet er at mindske risikoen for skader.

NFL har en politik, der begrænser fuldkontakttræning til 14 minutter om dagen. Mens NFL tillader, at disse øvelser er årsag til 18 procent af hjernerystelserne, har nogle stater indført begrænsninger på kontakt. Michigan High School Athletic Association har indført strengere regler og har begrænset kontakten under træning til 30 minutter om ugen. I New Jersey er kontakten under to dages træning blevet begrænset til 15 minutter om dagen.